Saturday, 16 April 2011

KUAT KER AKU???



Bismillah..
Salam..

Sebagai hamba Allah kita sentiasa diuji olehNYA..ALLAH SWT maha kuasa,kite makhluk langsung xder kuasa.Hatta nak kelip mata pun dengan izinNYA.Mcm2 dugaan ALLAH bagi pada hambanyer utk lihat tahap keimanannya.Sejak dua menjak nie,ntah kenapa saya susah benor nak sabar,terutama kat rumah..ngan kerenah anak2.Kuat ker aku???Haa...ni la betapa lemahnyer aku.Orang kata,marah tanda sayang.Tapi x boleh jugak dgr kata org nie,kata Nabi atau Firman Allah sure kena dgr.

“Bukan ukuran kekuatan seseorang itu dengan bergusti tetapi orang yang kuat itu adalah orang yang mampu mengawal hawa nafsu ketika marah.” - Hadis riwayat Bukhari

Subhanallah...hakikatnyer org yang kuat itu adalah org y bersabar.
Bagi saye sabar nie sgt mujahadah,sgt2 untung org y bersabar nie.InsyaAllah,yang paling penting sekali..org y sabar nie dpt solat ngan sabar n khusyuk.Sekiranya dia dpt Allah,pasti dia dpt segalanyer.



“Jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang demikian itu amatlah berat  kecuali bagi orang yang khusyuk.” - Surah al-Baqarah, ayat 45



Semoga Allah SWT beri saye sifat sabar y hakiki.amen...ya Allah.

1 comment:

  1. salam.
    Fasobrun jameeel..Allah kata, sabar itu indah.
    :-)

    ReplyDelete