Thursday, 26 May 2011

Sambut Takaza...

Bismillah..
Salam..

Alhamdulillah..Allah telah pilih rumah saye utk terima jemaah pada 28,29 n 30 Mei 2011 u kali kedua.Mr Hubby kate jemaah 15hari dari KL seramai 5pasang,pade mulanye mr hubby xsedia...sebab ader kerja d sekolah...nak siapkan model robotik ngan student.Tanpa berlengah saye terus minta dari Allah...spy Allah tetap pilih rumah saye u terima jemaah pada awal cuti.Tetiba balik dari mesyuarat markas,mr hubby kate,"InsyaAllah minggu nie jemaah nak datang dari KL".Bile dgr ayat tu..hati rase gembiraaa sgt,pastu saye tanye mr hubby..jemaah masturat ker?kat rumah sape?..mr hubby cakap,"kat rumah kita la".Alhamdulillah...terima kasih ya Allah..gembira sgt hati nie hanya Allah shj y tahu.Memang iman tgah merudum jugak nih...elok benor la terima jemaah time gini..moge Allah bagi saye jazbah u terus buat usha ni.aamiin....

Lepas mr hubby bagitau nak terima jemaah,saye terus xleh tido..duk mikir camner nak jmpt jiran terdekat yea.Al maklum la...saye ni jenis xramah,y dekat2 tu alhamdulilllah...penah juge pi rmah sembang2.Yang selang 3 4 biji ke kanan,kiri,dpan n belakang tu...xpernah pi lagi.xpe...kena minta kat Allah nie..moge Allah mudahkan segalanyerr.Dgn izin Allah..ptg semalam dpt ziarah 2buah rumah..hari ni kena ziarah lagi.Moge Allah pilih semua utk duduk dlm program dakwah nie.

Malam tadi mr hubby buat khususi org2 kuat surau di kg nie..bagitau jemaah nak datang.Boleh pulak ader hamba Allah nie cakap,ape ceroboh2 nie...sepatutnyer kena minta kebenaran dulu.mr hubby hanye mampu tersenyum shj katanyer.Nak masuk rumah Allah perlu ke minta kebenaran??lain la nak masuk rumah org,memang kena minta kebenaran..ish..ish..ish..kite dtg nk buat pemberitahuan spy dpt turut serta dlm program..tapi xpe,senjata org beriman...DOA.Macam2 org zaman sekarang nih,mcm2 persoalan..zaman nabi dulu...xbnyak tanyer..ape nabi buat..ikut jer..kerana mereka yakin,cara nabi ader kejayaan disisi Allah.Subhanallah..sesungguhnyer kita ni dlm kerugian.

Pepun,kena bgun Tahajjud..doa..meminta2 kpd Allah...hanyer Allah y berkuasa nak bagi hidayat.aamiin...

1 comment:

  1. Salam,mashaAllah,coretan yang menarik,
    Tuan blog,saya menjemput saudara untuk memberikan pandangan terhadap artikel yang di tulis oleh saya.Semoga Allah swt memberikan kebaikan kepada saudara/saudari.

    ReplyDelete